“Megaprojects and Risk” poskytuje první podrobné prozkoumání fenoménu megaprojektů.
Jedná se o fascinující zprávu o tom, jak organizátoři multimiliardových megaprojektů systematicky a samoúčelně dezinformují parlamenty, veřejnost a média, aby dosáhli schválení a výstavby projektů.“
“Ukazuje, v neobvyklé hloubce, jak vzorec pro schválení představuje nezdravý koktejl podhodnocených nákladů, nadhodnocených výnosů, podhodnocených dopadů na životní prostředí a nadhodnocených účinků ekonomického rozvoje.
Výsledkem jsou projekty, které jsou extrémně riskantní, ale kde je riziko skryto před poslanci, daňovými poplatníky a investory. Autoři nejen prozkoumávají problémy, ale také navrhují praktická řešení vycházející z teorie a tvrdých vědeckých důkazů z několika stovek projektů ve dvaceti zemích, které ilustrují knihu.
Přístupně napsané, bude to základní čtení ve svém oboru pro studenty, vědce, plánovače, ekonomy, auditory, politiky, novináře a občany, kteří mají zájem.”
Bent Flyvbjerg je prvním profesorem BT a inauguračním předsedou řízení hlavních programů na Oxfordské univerzitě v Saïd Business School a spoluzakladatelem jeho akademické oblasti v oboru správy hlavních programů. Je také profesorem a ředitelem na St. Anne’s College v Oxfordu. Flyvbjerg je autorem nebo editorem 10 knih a více než 200 příspěvků přeložených do 20 jazyků. Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Bent_Flyvbjerg
Nils Bruzelius je docentem na Stockholmské univerzitě a nezávislým konzultantem v oblasti dopravy a plánování.
Werner Rothengatter je vedoucím Ústavu pro výzkum hospodářské politiky a oddělení dopravy a komunikace na univerzitě v Karlsruhe v Německu.
Publikováno v roce 2013, předchází současnému rozpracování českého projektu VRT.
Zdaleka není výjimkou, chování Správa železnic se zdá být normou. Je to však na úkor veřejného zájmu a od státní organizace je to nepřijatelné.
https://www.researchgate.net/publication/301852773_Megaprojects_and_Risk_An_Anatomy_of_Ambition
0 komentářů